پیگیری وعده‌های هلال به زلزله‌زدگان

شهروند| روز گذشته رئیس جمعیت هلال‌احمر با گرامیداشت یاد و نام درگذشتگان کشتی سانچی اظهار امیدواری کرد: به این امید هستیم که بودجه جمعیت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم تصویب شود تا درنهایت بتوانیم با توان بیشتری به وظایف خودمان عمل کنیم. وی با بیان این‌که تا به حال در بحث جوانان فعالیت‌های خوبی داشتیم اما هنوز کافی نیست، تأکید کرد: باید بحث کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را بسیار بیشتر از این فعال کرده و گسترش دهیم. بسیاری از این افراد مشتاق هستند در فضایی که ما فراهم می‌کنیم تلاش کنند و با فراهم کردن این شرایط آرمان‌ها و پیام‌های جمعیت هلال‌احمر توسط جوانان در جامعه قوی‌تر ترویج خواهد شد. دکتر پیوندی با بیان این‌که بحث زلزله‌زدگان کرمانشاه تا به حال موارد متعددی تصمیم‌گیری شده‌اند، گفت: تقاضای من این است که همه پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا مواردی که قول انجام آنها به مردم داده‌ایم، عملی شوند. درنهایت با توجه به کمکی که مردم با اعتماد به جمعیت هلال‌احمر در اختیارمان قرار داده‌اند، باید بتوانیم یک عملکرد شفاف ارایه دهیم. انتظاری که مردم از ما دارند این است پولی که داده‌اند در جهت رفع نیازهای مردم زلزله‌زده کرمانشاه استفاده شود و باید این کار را با جدیت دنبال کنیم و همراه با نظارت و گزارش‌دهی به مردم صورت پذیرد.
گسترش مرکز جامع توانبخشی
جزو وظایف ماست
وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر در درمان مستقیم وظیفه مستقیم ندارد، خاطرنشان کرد: گسترش مرکز جامع توانبخشی به این خاطر که تاب‌آوری جامعه را افزایش می‌دهد، جزو وظایف ماست، حتی خدمت رایگان به نیازمندان از کارهایی است که باید انجام دهیم. معمولا کسانی که به ما مراجعه می‌کنند افرادی هستند که وضع مالی مناسبی ندارند و وظیفه ما هم این است که کمک به آنها را گسترش دهیم و مرجع توانبخشی در کشور شویم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که این جمعیت باید در حوزه بین‌الملل فرصت‌های بیشتری را جذب کند، افزود: این نگاه به این معناست که فرصت‌هایی که در صلیب‌های سرخ کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای منطقه داریم را با تعامل بهتر شکل دهیم. ما در موارد مختلف به کمک بسیاری از آنها رفته‌ایم اما از ظرفیت‌هایی که دارند به خوبی استفاده نکرده‌ایم. یکی از مواردی که می‌توان به آن در این زمینه اشاره کرد، گسترش تولید اقلام امدادی و فروش آنها به این کشورها است. این امر می‌تواند کمکی باشد، تا درنهایت ما بهتر بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و با تأمین منابع کارهای بزرگی را انجام دهیم. زمانی که آرمان‌ها و ایده‌آل‌هایی که داریم بزرگتر باشد می‌توانیم تعاملات بیشتری داشته باشیم و درنهایت به جمعیت کمک کنیم. علاوه بر آن تولید و اشتغال داخلی را توسعه و گسترش داده‌ایم. در پایان وی با بیان این‌که باید با نهادهای دیگر همکاری بیشتری داشته باشیم، یادآوری کرد: جمعیت هلال‌احمر باید همکاری بیشتری با پلیس راهور داشته باشد تا بخشی از آموزش‌های کمک‌های اولیه و امداد و نجات در زمان اخذ گواهینامه برای افراد گنجانده شود.